ЗДО ”Барвінок”, Якушинці
Вінницька область, Вінницький район

Цивільний захист

Пріоритетним завданням системи дошкільної освіти є охорона життя, збереження та зміцнення здоров’я дошкільників, тому що, на наше глибоке переконання, вберегти дитину від негараздів – це значить закласти фундамент для її здорового розвитку, допомогти жити повноцінно і щасливо.

Відповідальність за організацію та стан цивільного захисту, постійну готовність його сил і засобів до проведення зазначених робіт покладається на начальника цивільного захисту — директор закладу освіти  Юнову Г.В.

Організаційна структура цивільного захисту в нашому закладі будується за принципами, що діють на всіх об’єктах господарського комплексу, але з урахуванням специфіки ЗДО.

Заходи з цивільного захисту у ЗДО

– забезпечення готовності до проведення заходів щодо захисту дітей та працівників ЗДО при будь – яких надзвичайних ситуаціях техногенного та природного характеру;

– поліпшення в дошкільному закладі якості навчально-виховної роботи з дітьми з питань особистої безпеки і захисту життя в надзвичайних ситуаціях;

– удосконалення теоретичних знань і практичних навичок педагогічних працівників дошкільного навчального закладу із питань захисту і дій в умовах надзвичайних ситуацій;

– пропаганда кращого педагогічного досвіду з проблем виховання і організації заходів щодо попередження і реагування на надзвичайні ситуації.

Нормативно – правові документи

Відповідно до чинного законодавства, в навчальних закладах України цивільний захист – постійна і обов’язкова складова управлінської діяльності керівника. Нормативні документи вимагають від керівника дошкільної установи постійної готовності функціонування об’єкта в умовах надзвичайних ситуацій техногенного, природного характеру, підвищення якості навчання з цивільного захисту та безпеки життєдіяльності.

Директор нашої дошкільної установи керується наступними нормативно – правовими актами у сфері цивільного захисту:

Інформаційно-нормативне забезпечення:

- Кодекс цивільного захисту України;

- постанова Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2013 року № 841 «Про затвердження Порядку проведення евакуації у разі загрози виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій»;

- постанова Кабінету Міністрів України від 26 червня 2013 року № 444 «Про затвердження Порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях»;

- постанова Кабінету Міністрів України від 23 жовтня 2013 року № 819 «Про затвердження Порядку проведення навчання керівного складу та фахівців, діяльність яких пов’язана з організацією і здійсненням заходів з питань цивільного захисту»;

- наказ МВС України від 30.12.2014 року № 1417 «Про затвердження Правил пожежної безпеки в Україні»; - наказ МОН України від 21.11.2016 року № 1400 «Про затвердження Положення про функціональну підсистему навчання дітей дошкільного віку, учнів та студентів діям у надзвичайних ситуаціях (з питань безпеки життєдіяльності) єдиної державної системи цивільного захисту», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 14 грудня 2016 року № 1623/29753);

- наказ ДСНС України від 12.07.2016 року № 335 «Про затвердження Примірного переліку документів з питань цивільного захисту, що розробляються центральними і місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, суб’єктами господарювання»;

- положення про проведення «Тижня безпеки дитини» у закладах дошкільної освіти.

Великий педагог Ян Амос Коменський колись казав: «Людину, якщо вона повинна стати людиною, необхідно формувати». А коли до цих слів додати і думку психологів, що закладене до 7 років залишається у дитини на все життя, то висновок один: основна відповідальність в становленні особистості належить батькам і вихователям, бо саме вони знаходяться поруч, коли дитина робить «перші кроки» у свідоме життя. Особливо важливо, щоб такі кроки малечі були небезпечними, тому здебільшого на долю вихователів і покладена велика відповідальність формувати ті навички і установки, які дитина вже змалку запам’ятає, усвідомить і пронесе через усе життя.

Великої значимості у нашому закладі набувають обов’язкові «Тижні безпеки дитини», де процес навчання дітлахів безпеці життя здійснюється поступово, ретельно і відповідно віковим категоріям.

Під час проведення тижня організовується освітня робота з дітьми з основ безпеки життєдіяльності відповідно до навчального плану закладу освіти та орієнтовної тематики навчання дітей з питань особистої безпеки та норм поведінки у НС.

Цей період орієнтовно складає 5 днів. Кожний день присвячений навчально-виховній роботі з малюками за одним із видів безпеки, на який запрошуються представники відповідних служб: правоохоронної діяльності, медичної та санітарно-епідеміологічної служби, екологічної, пожежної безпеки, та безпеки у НС.

Вихователі вчать дітей знаходити істину, шляхом запрошення їх до обговорення та направленими питаннями підводять до відповіді. Певну зацікавленість викликають у дітей вікторини, змагання, виставки дитячих робіт.

Крім заходів, що організуються безпосередньо вихователем, під час тижня безпеки обов’язково створюються умови для самостійних форм дитячої діяльності.

Тиждень безпеки дитини за своїм змістом та призначенням поєднує в собі елементи тренування з цивільного захисту та практичні заняття з малюками згідно Базового компоненту дошкільної освіти України.

По завершенню відпрацювання заходів загального плану з підготовки і проведення “Тижня безпеки дитини” у  закладі освіти директор складає наказ за підсумками проведеної роботи.

Щоб навчити дошкільнят діяти зібрано та рішуче, не розгубитися у випадку виникнення надзвичайних ситуацій, у закладі проходяться заходи цивільного захисту.

МЕТОЮ ПРОВЕДЕННЯ ЗАХОДІВ ЦЗ:

  • закріплення в дітей умінь, навиків щодо збереження та захисту здоров’я і життя під час надзвичайних ситуацій, користування засобами індивідуального і колективного захисту, надання першої медичної само- і взаємодопомоги;
  • практичне відпрацювання педагогічним і обслуговуючим персоналом навчального закладу дій за планом реагування на надзвичайні ситуації;
  • формування і розвиток в дошкільників та працівників закладу морально-психологічних властивостей, мужності, витримки, ініціативи, взаємної виручки під час небезпеки.

Головна умова успішного проведення заходів з цивільного заходу– його насиченість саме практичними заходами: відпрацювання прийомів користування ЗІЗ, проведення протипожежних, герметизаційних і евакуаційних тренінгів, відпрацювання практичних дій відповідно до «Плану дії в НС» тощо.

Теоретичні знання і практичні навички з питань БЖД і ЦЗ, отримані протягом навчального року і відпрацьовані під час евакуації, мають неоціниме значення для життя кожного дошкільника і є заставою його вмілих і правильних дій у небезпечних ситуаціях мирного часу, а значить, заставою збереження найдорожчого – здоров’я і життя.

 

 

Логін: *

Пароль: *